donderdag 23 juni 2016

De frizé is here to stay: Frizzy haarproblemen.




Als kind had ik een afrokapsel. Serieus, I kid you not. Helemaal naturel dan nog.

Ik was de lieveling van de lokale kapper - dat maakte mijn moeder mij toch altijd wijs - omdat mijn coupe nog een keer een uitdagingske was voor die mens.

Met de jaren en met het groeien van mijn haar is die uitgesproken krul wel verdwenen. En ondertussen is het een zootje ongeregelde krullen met een pak frizé geworden waardoor ik er meestal voor kies om mijn haar te stijlen of er de brede krultang in te gooien kwestie van wat afgelijnd haar te krijgen.

Insert de natte junidagen van afgelopen weken.
Los van het feit dat mijn moestuin overspoeld wordt door slakken en mijn kruidentuin-to-be momenteel een moeras is, zijn die humide dagen ook voor mijn haar nefast.

Hallo hatelijke frizé coupe.
Van zodra ik 1 teentje door de voordeur zet, lijkt het alsof ik net geëlektrocuteerd werd.
Kent u die Friends aflevering met Monika in Barbados?
That’s me.


Nee serieus. That is me. De gelijkenis is werkelijk treffend.

Gisteren had ik het volledig gehad, ik ging het kind afhalen in de crèche en sleurde het vervolgens mee naar de Carrefour om half de rayon met anti-frizz producten net voor sluitingstijd leeg te kopen. Ik had kunnen wachten tot zaterdag en “betere” producten gaan kopen bij de kapper of de Pro-Duo, maar dat waren nog 2 dagen met coupe frizé elektricité en dat kon ik echt niet meer aan. Er moest iets gebeuren en wel nu.

Long story short, ik heb de eerste 10 minuten van de Belgen gisteren gemist omdat ik nog volop bezig was met mijn haarproducten en ik zit deze ochtend met een dot in mijn haar omdat er (nog) geen verpletterend resultaat zichtbaar is. 

Ik leef op hoop. En 3 anti-frizz producten.

5 opmerkingen:

  1. Laat eens weten welke werken want ik herken het helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de Ultra Doux rijke crèmespoeling met kokosolie en cacaoboter tegen weerbarstig haar. Het allerbelangrijkste is blijkbaar om dat toch minstens 5 minuten goed te laten inwerken voor je het uitspoelt. Daarna gebruik ik nu de Olie-in-crème van L'Oréal Elseve die je niet moet uitspoelen. Je kan die zowel in nat als droog haar gebruiken. Daarmee leg je een "film" rond je haar die beschermt tegen de vochtigheid. En voor ik nu de deur uit ga doe ik ook nog wat Marokkaanse Argan olie op de lengte en punten om extra te temmen. Het is geen garantie op kroesvrij haar hoor. Maar ik geef het nog wat tijd!

      Verwijderen
  2. Och kind, ik begrijp u veel beter dan ik zelf wil. Ik leg het ook altijd uit met Monica on Barbados, maar dan nog denken de mensen 'dat het wel zal meevallen'. I wish.
    In producten geloof ik al lang niet meer, in keratinebehandelingen wel. Enfin, een beetje. Mijn (met de stijltang bewerkt) haar kan weer vochtige lucht aan sinds de behandeling van vorige week, maar regen zal voor altijd een no go blijven. Hoeveel keer ik al oprecht een pruik heb overwogen, ge wilt het niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haja, ik weet nog dat je daar eens over geblogd had. Ik heb daar al vaak over getwijfeld over zo'n keratinebehandeling, maar ik heb fijn haar en ben bang dat alle volume er dan uit gaat zijn. Hoe is dat bij jou?

      Verwijderen
    2. Ik heb tot hiertoe wel altijd de stijltang gebruikt en dan valt (en blijft) het massa's beter dan ervoor, maar ik moet ze wel elke ochtend gebruiken want overnight komt er nog altijd meer volume in dan ik wil :) Ik heb ook extreem fijn en droog haar, maar het ziet er terug veel gezonder uit en dat valt veel harder op dan het feit dat het zo fijn is.
      Als ik het gewassen heb, heb ik wel de indruk dat het steiler valt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat, wanneer ik er mousse in doe en van de stijltang blijf, ik nog altijd een full on curly girl zal zijn. Maar met pakken minder frizz, thank god!!

      Verwijderen