maandag 20 juni 2016

De Dieetkater

Dat onze kat op dieet is, dat wisten jullie al. Voorlopig ben ik nog steeds aan het volharden in het afwegen van zijn brokken, al moet ik toegeven dat ik het beest nog steeds 10 gram teveel geef. Het is een meer dan gemiddeld grote kater, aldus mijn zalvend hart.

Als we de balans van een maand diëten opmaken, kunnen we stellen dat het beest redelijk vindingrijk is geworden in het vinden van eten.
Zo heb ik vorige week zijn weggeborgen oude zak brokken volledig opengescheurd in de berging teruggevonden, zag ik hem vorige week achter 2 kikkers aanzitten en lag er dit weekend plots een dode muis naast mijn voeten aan de keukentafel.


Ik maak mij zorgen.
Het dieet van de kat is voorlopig dus geen groot succes gezien het feit dat hij een geheime voorraad brokken achter de hand had, ik heb al 2 keer de zin ‘Zijn kikkers giftig voor katten’ liggen googlen en toen kwam plots de vraag of het niet om een pad ging en toen was ik het spoor helemaal bijster. 
Ik ga besluiten dat het niet gevaarlijk is aangezien het beest nog redelijk normaal lijkt te functioneren.

Alleen die muis naast mijn voeten, ik ben er niet helemaal uit of dat een wraakactie dan wel een teken van liefde voor mijn struisvogelpolitiek omtrent het dieet betreft.

Ik vond het leuker toen de kat nog niet op dieet was.

En dan komt er nog eens bij dat al de kastenhotels van Vlaams-Brabant en Limburg volzet blijken te zijn tijdens onze vakantieperiode.
De schoonfamilie is dan ook op vakantie en onze Pixel is zo’n bangerik dat op logé bij vrienden met een kat ook geen optie is. Iemand een gouden tip voor kattenopvang midden in de zomervakantie?

’t is voor een meer dan gemiddeld grote kater op dieet. Maar ’t is nen toffe ze.

7 opmerkingen:

  1. ik las ooit eens ergens van iemand die aan huis kwam om ze eten te geven en te aaien tijdens je vakantie....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt een beetje creepy, zo'n vreemde in mijn huis die dan gewoon de kat komt aaien :-) Maar waarschijnlijk is het een beetje zoals Pawshake!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Nee, dat kende ik nog niet, wat een goede tip! Alleen nog even nadenken of ik mij erover kan zetten dat er een wildvreemde in mijn huis rondloopt voor de kat. Langs de andere kant wel fijn dat het beestje kan blijven waar het alles gewoon is. Ik denk er zeker over na, merci!

      Verwijderen
  3. Misschien deze eens proberen? http://www.poezenhotelchikati.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip Aïsha! Alleen is het best ver (bijna 50min.). Maar ik contacteer ze zeker, voor een goed verblijf heeft en mens al eens wat over...

      Verwijderen
  4. Och, zo'n muis is natuurlijk voedsel, dat kan er wel bij. Een beetje Paleo voor katten :)

    BeantwoordenVerwijderen