woensdag 21 januari 2009

Gezakt!

Sinds maandag leef ik op zakjes.
Ik waan mij vaak een astronaut als ik in mijn keuken mijn volgende zakje openscheur en het met wat water dooreen shake.
Toch is er een minder kosmische reden voor dit alles, ik ben namelijk sinds maandag op proteïnedieet. Inderdaad en ik ben niet beschaamd om het toe te geven.

Oké oké, ik voel de helft van jullie mij al overladen met waaroms, maar als ik mijn gewicht van 2 jaar geleden en het huidige aantal kilo’s zou opschrijven op een zorgvuldig dichtgevouwen papiertje dat stiekem onder uw emailbank wordt geschoven, dan zou u wellicht een kleine ademstokking ervaren.
Dat was toch alleszins wat er bij mij gebeuren toen ik de vergelijking even voor mezelf maakte.

Mijn zelfkennis reikt ondertussen ook al wel zo ver dat “ik zal gewoon wat minder snoepen en wat gaan sporten” zinnen zijn waartegen mijn brein spontaan in een staking schiet.
Dus nam ik de koe bij de horens en de voedingsdeskundige onder de arm.

Een proteïnedieet is iets wat ik iedereen kan aanraden die maar een aantal kilo’s moet kwijt geraken se. (Go Go google hits!)
Ik heb totaal geen honger, het is makkelijk vol te houden en het resultaat is omgekeerd evenredig aan de weinige moeite dat het kost.
Oké oké, ik ben misschien wat voorbarig aangezien ik nog maar 3 dagen bezig ben, maar so far so good dus.
Het enige nadeel is dat er een lichaamszuivering ontstaat wat al 3 dagen een helse hoofdpijn met zich meebrengt.
Maar bon, voor de goeie zaak dus.

Daarnaast ben ik ook bewegingsgewijs in actie geschoten bij hetzelfde voedingsmadammeke, kwestie van voor een optimale combinatie te gaan he.
Na 8 beurten is er helaas nog weinig of geen resultaat, wat bij haar toch een zekere verraste “hmm, dat is toch wel raar” opwierp.
Jaja, ik en mijn hardnekkig vet, ’t is een lelijke strijd die wij voeren.

3 opmerkingen:

  1. Succes ermee! Eet je bij je proteine shakes nog een salade met forel? (dat deed ik 5 jaar geleden => 12 kg eraf, op anderhalve maand tijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, ik wens je ook veel succes. Maar vergaloppeer je niet in diëten. Gezond eten en veel rijst kan gewoon al wonderen doen hoor! (maar ik zou zelf ook beter eens naar die raad luisteren, want ik kan ook wel wat kilo's missen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Boskabout: Neen, alleen proteïnevoeding + groenten.
    Maar gelukkig zijn het niet alleen shakes, maar ook een soort omelet.
    Uit een zakje that is...

    @ Ysabel: Klopt helemaal, maar als het je zelf niet lukt dan is dit een perfecte oplossing.
    Ik ben ook gewoon van plan om dit nu te doen tot ik weer op mijn streefgewicht ben en dan gewoon gezond en evenwichtig eten in de hoop dat ik dit nooit meer moet doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen