maandag 12 januari 2009

Eendenvulsel

Ik weet niet of u bekend bent met het Vrijbroekpark in Mechelen, maar volgens de website van Provant is dat dé groene long van Mechelen.
Nu gezien de sneeuw- en ijstoestand van de afgelopen dagen, lag die groene long er nogal wittekes bij.

Kinderen leefden zich uit met hun slee op het ijs, volwassenen genoten van een jeneverke en de eenden en ganzen zaten eenzaam weggeduwd in een ijsloos hoekje van het meer.
Nu dachten wij zo, ocharme die beestjes, op 6 vierkante meter gepropt met z’n allen in temperaturen van -6°C, dat vroeg om een goede daad van een vriendin – beschermvrouw van de verstoten dieren - en wat oud brood.

Dus wij met wat oud brood richting vogels gegleden en wat bleek? Die beesten hadden waarschijnlijk nog nooit zoveel eten gekregen als toen. Hun 6 vierkante meter onbevroren ijs lag voor 1/3 vol met brood en korrels.

Ik vond dat gelijk straf. Ikzelf ben niet echt begaan met het lot van vogels in het ijs – misschien wel te weinig ja, maar hoe gaat dat als er ooit een duif op je schouder gepoept heeft – maar blijkbaar zijn daar heel wat mensen toch mee bezig.
In die mate zelfs dat de twee hompen brood die we de beestjes toewierpen zelfs compleet genegeerd werden wegens overvoederd.
Ik zeg het u, ik vond dat gelijk straf.

3 opmerkingen:

  1. brood geven aan de eendjes is goed voor uw karma! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig bén ik bekend met het Vrijbroekpark ja :-).
    Als die eenden mijn brood niet zouden moeten, dan zou dat ook de laatste keer geweest zijn dat ik mijn goed hart heb laten zien :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera voor mijn karma :) Maar die eenden moeten van mij ook niets meer verwachten zenne!

    BeantwoordenVerwijderen