donderdag 1 januari 2009

About Fielosophie


Omdat ik constant op zoek ben naar diepgang en afknap op oppervlakkigheid.
Omdat ik vind dat blogs vaak meer diepgang vertonen dan ze aan de oppervlakte zouden zeggen.
Omdat ik wil dat mensen weten wie ik aan de oppervlakte ben, maar waar mijn diepgang zich bevindt.

Fielosophie is een meisje. Ook wel eens jonge vrouw genoemd, maar ik hou het zelf liever bij meisje.
Geen broers of zussen, mijn mama is gestorven toen ik 21 was en mijn papa zie ik bijna nooit. Ik voel me vaak soms alleen, maar ik voel me steeds vaker gelukkiger dan alleen.

Mijn blog bestond vroeger ook al als Fielosophie. Ik blog omdat ik dingen moet kunnen schrijven om ze in mijn hoofd te ordenen.
Al vraag ik mij vaak af of de dingen die ik doe wel de dingen zijn die ik zou moeten doen. Of dat ik beter geen andere dingen zou doen. Of zoiets.

Toen ik net afgestudeerd was, kon ik onmiddellijk beginnen werken en zelfs voor 3 maanden in Australiƫ. Die trip heeft mij als mens veranderd.
Australiƫ zal altijd in mijn top van favoriete reisbestemmingen blijven staan, maar ondertussen zijn daar al heel wat nieuwe favorieten bijgekomen.
Ik reis graag.

Ik wil al vanaf mijn zestiende met de rugzak gaan trekken, maar was nooit moedig genoeg om het effectief te doen en nu is het te laat met al die verplichtingen. Dus startte ik een reisblog: WonderWeg.
Ik heb een onweerstaanbare drang om de wereld te ontdekken. Mooie plaatsen, lelijke plaatsen, koude plaatsen, warme plaatsen, maar vooral sfeervolle plaatsen.
Mijn lief denkt daar net zo over. Wij zijn best gelukkig, mijn lief en ik. Ik hou van geborgenheid.

Ik geniet van muziek. Vooral van ritmes en klanken. En ook van teksten.
Ik werk voor televisie. Dat is vooral veel werken, veel mensen leren kennen en op veel plekken komen. Het is een flexibiliteit, enthousiasme en samenhorigheidsgevoel dat je op weinig andere jobs kan vinden. En neen, ik zou nooit bij een bank kunnen werken.

Er staan nog heel veel dingen op mijn to do lijstje, maar eigenlijk vind ik to do lijstjes stom.
Daarom wil ik liever dromen dan moeten.

Ik wil graag avontuurlijk zijn, maar tot nu toe beperkt zich dat tot een bungee-jump in Australiƫ. Ik was toen achtereenvolgens vastberaden, opgefokt, bang, doodsbang, opgelucht en blij. En ik wou nog eens. Oh en heel veel hoofdpijn van al dat bloed dat naar beneneden stroomt.

Vroeger gingen wij met het gezin elke zomer met de boot op vakantie. Ik vond dat tof. Die boot is trouwens naar mij genoemd. Enig kind dus.

Ik ben een dromer en hou van schoonheid en ruwheid, maar zelf ben ik eigenlijk een zacht eitje.
Sport zegt mij helaas weinig. Dat is jammer.

Ik geniet ervan mensen te leren kennen waar ik een klik mee heb maar ben niet zo goed en wordt steeds beter in het onderhouden van mooie contacten.

Ik hou van honden, maar heb een kat. Pixel werd door ons van de dumpingsdood gered en we zijn daar ondertussen redelijk zot van. Ik woon in een bos met heel veel wilde dieren die geregeld in onze tuin op bezoek komen. Wilde dieren zijn de max.
Vroeger was ik verliefd op Rider Strong en Gunther Levi. Ik durf dat ja, dat zomaar toegeven.

Ik vergeet belachelijk veel.

Maar bovenal ben ik gewoon maar een mens. Met heel veel gevoelens en weinig zekerheden en die houdt van het leven. Ik deel lief en leed. Graag ook hier met u.

5 opmerkingen:

  1. Op sommige punten zeer herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig op je blog terecht gekomen en ik vind je verhalen enorm leuk om te lezen. Zowel qua inhoud als schrijfstijl heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je omschrijft het heel mooi. Het raakt me zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben via via via op je blog terecht gekomen. Je hebt een eerlijke en pure schrijfstijl. Tot binnekort!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, erg leuke blog...een vraagje, wat sterrenbeeld heb jij?
    Een gouden tip, geef je over aan het lot. Alles zal dan veel rustiger zijn in je hoofd...

    BeantwoordenVerwijderen